Volvo påvisar kulturens betydelse på Näringslivsdagarna i Skellefteå
Den 19 januari medverkade Kultur & Näringsliv på Skellefteås näringslivsdagar med att visa exempel på vad kulturen kan göra för både kommun och företag. Volvo var ett av de företag som vi ville ha med då de har lång erfarenhet av kultursamarbeten. När det inte var praktiskt möjligt så spelade vi istället in en film där vi intervjuar Mats N. Nilsson, Vice President Brand Management, på Volvo AB. Mats sade som alltid många tänkvärda saker och det är inte för inte som Volvo AB är ett av landets mest kunniga bolag vad gäller kultursamarbeten.
Senaste nyheter
- Ingela Roos debutvernissage på hotel AtSix
- Schymberg Award 24 februari i Tonhallen i Sundsvall
- Tuffa tider - Långsiktiga samarbeten mellan kulturen och näringslivet är ofta lösningen
- PRESSMEDDELANDE - Wallstreet / 3 kommuner, 14 företag, 6 kulturorganisationer och 100+ konstnärervi…
- PRESSMEDDELANDE: Hallands Kulturhistoriska Museum, Varberg Energi AB och Näringslivs- och Destinati…