Frukostseminarium 29 april: Hur företag uppnår affärsnytta med konst - på kontor och i gatumiljö

Lagerkvist & Partners VD Magnus Lagerkvist omgiven av konst på sitt kontor. Foto: Mattias Lindbäck
Lagerkvist & Partners VD Magnus Lagerkvist omgiven av konst på sitt kontor. Foto: Mattias Lindbäck

Konst är ett effektivt verktyg för företag att kommunicera med. Under den här inspirerande frukostföreläsningen får vi höra hur konsultföretaget Lagerkvist & Partners har använt sig av konst för att generera affärer och hur Nationalmuseum genom företagssamarbeten bidrar till positiva upplevelser och når nya målgrupper. Seminariet hålls på Åmells konsthandel.

Frukostföreläsningen inleds med att managementkonsulten Lars Stålhös berättar hur Lagerkvist & Partners lanserade nya kontor genom att bjuda in till konstvernissage och hur företaget använder konst för att generera affärer. Varför allt fler företag väljer att hyra konst och vilka fördelar som går att uppnå med det berättar Kerstin Lord, curator på Åmells konsthandelPer Hedström som är utställningsansvarig och curator på Nationalmuseum visar på vilka sätt Nationalmuseums företagssamarbeten med konst i gatumiljö och på flygplatser bidrar till positiva upplevelser för en bred allmänhet samtidigt som konsten skapar intressanta diskussioner och når grupper som sällan besöker museet. Moderator är Arvid Axland, kommunikationsstrateg och grundare av reklambyrån Pool. Han ger goda råd om hur meningsfulla upplevelser stärker varumärken i en samtid när det blir allt svårare att förmedla budskap med reklam i traditionella annonsutrymmen. Arvid visar hur företag uppnår positiva kommunikationseffekter genom att iscensätta upplevelser i publika miljöer.

Vi bjuder på frukost!

Tid: 29 april klockan 7.30 – 9.00 (föreläsning klockan 8.00 -9.00)
Plats: Åmells konsthandel, Birger Jarlsgatan 14, Stockholm
Anmälan: Anmäl dig här!
Pris: Kostnadsfritt för medlemmar i Kultur & Näringsliv, 1500 kronor för andra

Antalet platser är begränsade. 

Publicerat av: Erica Smeds
 

Senaste nyheter