Baskurs om affärsmässigt grundade samarbeten, 26 maj i Stockholm
Med jämna mellanrum arrangerar vi en baskurs för nya eller nyfikna medlemmar, som en slags crash course i det föreningen verkar för - affärsmässigt grundade samarbeten mellan kulturen, näringslivet och det offentliga.
Hur har det sett ut historiskt, vad är egentligen skillnaden på traditionell VD-sponsring inom idrotten och affärsmässigt grundade kultursamarbeten, och vilka förutsättningar krävs och underlättar för möjligheterna att få till långsiktigt hållbara och givande samarbeten?
Hur har det sett ut historiskt, vad är egentligen skillnaden på traditionell VD-sponsring inom idrotten och affärsmässigt grundade kultursamarbeten, och vilka förutsättningar krävs och underlättar för möjligheterna att få till långsiktigt hållbara och givande samarbeten?
Vi reder ut begrepp, diskuterar möjligheter och utmaningar och vikten av att uttrycka sina mål och viljor tydligt i kommunikationen med presumtiva samarbetspartners.
Den här gången hålls kursen i våra lokaler på Skeppsbron 28 i Stockholm. Kursen hålls huvudsakligen av vår vice VD Erica Smeds som har en bakgrund som ekonom från Handelshögskolan i Stockholm men också ett stort personligt kulturintresse.
Även du som inte redan är medlem är välkommen på kursen, dock till en liten avgift.
Vi bjuder på frukostfika.
Datum: Torsdagen den 26 maj
Tid: 08.00 - 10.00
Kostnad: Fritt för medlemmar i Kultur & Näringsliv, 500 kr för andra
ANMÄL DIG HÄR!
Den här gången hålls kursen i våra lokaler på Skeppsbron 28 i Stockholm. Kursen hålls huvudsakligen av vår vice VD Erica Smeds som har en bakgrund som ekonom från Handelshögskolan i Stockholm men också ett stort personligt kulturintresse.
Även du som inte redan är medlem är välkommen på kursen, dock till en liten avgift.
Vi bjuder på frukostfika.
Datum: Torsdagen den 26 maj
Tid: 08.00 - 10.00
Kostnad: Fritt för medlemmar i Kultur & Näringsliv, 500 kr för andra
ANMÄL DIG HÄR!
Senaste nyheter
- Ingela Roos debutvernissage på hotel AtSix
- Schymberg Award 24 februari i Tonhallen i Sundsvall
- Tuffa tider - Långsiktiga samarbeten mellan kulturen och näringslivet är ofta lösningen
- PRESSMEDDELANDE - Wallstreet / 3 kommuner, 14 företag, 6 kulturorganisationer och 100+ konstnärervi…
- PRESSMEDDELANDE: Hallands Kulturhistoriska Museum, Varberg Energi AB och Näringslivs- och Destinati…