Seminarium på Swedbank i Göteborg om rådande samarbetstrender inom näringslivet
Fredagen den 20 november anordnades ett seminarium med temat att tolka de rådande samarbetstrenderna inom näringslivet ur ett kultur- och näringslivsperspektiv på nytt – den här gången i Göteborg.
Några av de viktigaste trenderna som diskuterades var att samarbeten blir ett allt mer strategiskt viktigt område för företagen och att samarbeten som kommunikationsmetod följaktligen också ställs i konkurrens och jämförelse med andra kommunikationsmetoder.
Att kunna påvisa samarbetets effekter är därför av största vikt för att kultur- och näringslivssamarbeten ska kunna fortsätta växa och utvecklas som område. Seminariet hölls på Swedbank och Staffan Liewendahl, ansvarig för samarbeten i Region Väst, delade med sig av Swedbanks idé om partnerskap.
Ta del av hela rapporten från seminariet här.
Publicerat av: Erica Smeds
Senaste nyheter
- Ingela Roos debutvernissage på hotel AtSix
- Schymberg Award 24 februari i Tonhallen i Sundsvall
- Tuffa tider - Långsiktiga samarbeten mellan kulturen och näringslivet är ofta lösningen
- PRESSMEDDELANDE - Wallstreet / 3 kommuner, 14 företag, 6 kulturorganisationer och 100+ konstnärervi…
- PRESSMEDDELANDE: Hallands Kulturhistoriska Museum, Varberg Energi AB och Näringslivs- och Destinati…