Första delen i bokserien "Kultur för tillväxt" är släppt!

Riksbyggen har framgångsrikt tagit hjälp av improvisationsteater för att utveckla sin kundservice. Den 17 november släpper Riksbyggens tillsammans med Kultur & Näringsliv en bok om den lyckade satsningen där kultur använts för att skapa bättre kundbemötande och tillväxt.

På Riksbyggens Servicecenter arbetar närmare 270 anställda, varav cirka 190 i Västerås. Servicecentret är hjärtat i Riksbyggens administration av cirka 3 400 bostadsrättsföreningar och en stor mängd hyresrättslägenheter runt om i landet. Sammanlagt tar Riksbyggen hand om bostäder som runt en halv miljon människor bor i.

På Servicecenter i Västerås sköter man bland annat avisering av månadsavgifter och hyror och gör bokslut för bostadsrättsföreningar med upp till 25 lägenheter. Servicecenter ansvarar också för Riksbyggens kundtjänst och löneadministration, funktioner som utförs i Kalmar respektive Östersund. I ett så stort administrationsflöde, med cirka 4 000 kundkontakter varje dag, är bemötandet alltid en prioriterad fråga.
– För att utveckla kundbemötandet ytterligare ett snäpp provade vi improvisationsteater som en hjälp på vägen. Det visade sig vara både effektivt och roligt och ledde till många avväpnande diskussioner och högt i tak, säger Gunilla Lidgren, chef för Riksbyggens Servicecenter.

Nu har medlemsföreningen Kultur & Näringsliv fångat upp effekterna av samarbetet i den första boken av serien "Kultur för tillväxt".