Så skapas en uppskattad podd om kultur

Foto:  Patrick Miller Foto: Patrick Miller

Under den här frukostföreläsningen får ni goda råd om hur ni som kulturaktör startar och driver en podcast. Nu när poddlyssnandet i Sverige har ökat kraftigt finns stora möjligheter att sprida intresse för det ni gör genom att driva en egen podd.
 

Ebba Bozorgnia och Jonas Kleerup som båda är konstrådgivare och konstskribenten Paulina Sokolow berättar varför de startade podden Konstfolket som drevs i Bukowskis regi. De berättar också hur de nådde ut med den via ambassadörer och mediebearbetning. Vi får också reda på vad som är viktigast för att en podd ska bli uppskattad. Lars Carlén, projektledare på Kultur & Näringsliv med lång erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring är moderator och berättar kort om den kommande satsningen ”Kultur för tillväxt”.
Målet med frukostföreläsningen är att inspirera muséer, gallerier, konsthandlare, företag och förvaltningar att starta och driva podcast för att sprida sin kunskap och nå ut med sitt budskap. Inom kulturvärlden finns det gott om spännande information att berätta och det är dags att fler gör det med podcast!

Tid: 11 november klockan 7.30 – 9.00.
Plats: Holmamiralens väg 2, Skeppsholmen, Stockholm. (Mitt emot Moderna museet.)
Anmälan: Senast 8 november till e-post: lars.carlen@kulturnaringsliv.se
Frukostföreläsningen är kostnadsfri.
​​​​​​​
Varmt välkommen önskar Kultur & Näringsliv och Nationalmuseum!